1. Case studies
  2. Okno-Pol

Cyfrowa metamorfoza marki OKNO-POL

Wykonane segmenty prac

3D DEV GFX Media Movie UX/UI
okno-pol strona internetowa

Producent okien i drzwi

Firma Okno-Pol specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości okien, drzwi, systemów przesuwnych oraz fasad. Oferta firmy obejmuje szeroki wybór produktów wykonanych z PVC, aluminium, drewna i stali, dostosowanych do potrzeb i oczekiwań klientów. Dopełnieniem asortymentu są rolety, żaluzje, refleksole, moskitiery oraz eleganckie ogrody zimowe.

Dzięki ciągłemu rozwojowi, modernizacji parku maszynowego oraz rozszerzaniu oferty, Okno-Pol zyskał silną pozycję na polskim i międzynarodowym rynku.

O kliencie

logo firmy okno-pol
okno-pol logo firmy

Brief

  • Redesign logo marki Okno-Pol wraz z zaprojektowaniem nowej linii graficznej i kompletnego brandingu spiętego w księgę identyfikacji wizualnej
  • Profesjonalna, wizerunkowa strona internetowa z rozbudowanym katalogiem produktów w wielu wersjach językowych oparta o dedykowany system CMS zoptymalizowana pod kątem działania na urządzeniach mobilnych
  • Dedykowany moduł B2B dostosowany do potrzeb różnych rynków na których operuje firma Okno-Pol
  • Kompleksowe przygotowanie stron Landing Page pod kampanie LeadGen’owe w 9 wersjach językowych
  • Realizacja profesjonalnego filmu wizerunkowego dla firmy
  • Przygotowanie projektów graficznych opartych o nowy KV marki i ich dostosowanie do potrzeb ekspozycji w przestrzeni

Wyzwania projektowe

  • Odświeżenie dotychczasowego logo marki Okno-Pol, tak by nowy znak zachował zbliżoną formę przy jednoczesnym zachowaniu świeżości i nawiązaniu do branży
  • Zaprojektowanie funkcjonalności strony internetowej uwzględniającej dwie odrębne ścieżki przepływu użytkowników
  • Dedykowany katalog produktów z podwójnym zaszeregowaniem produktów w zależności od rodzaju klienta
  • Zaprojektowanie i wdrożenie ponad 50 stron landing page pod kampanie typu LeadGen w sieci reklamowej Google opartych o jedną instancję systemu WordPress
  • Dedykowany moduł B2B z podziałem na rynki i dywersyfikację klientów ze względu na wersje językowe
  • Stworzenie uniwersalnej linii graficznej marki do wykorzystania w różnych przestrzeniach (tradycyjne nośniki + digital)
  • ikona
    ikona

    Kompleksowa realizacja od A do Z

    Stworzyliśmy koncepcję, którą w późniejszym etapie przełożyliśmy na wiele segmentów użytkowych

  • Dostosowany do urządzeń design ikona
    Dostosowany do urządzeń design ikona

    Rozwiązania uszyte na miarę

    Wdrożyliśmy dedykowane rozwiązania, które realizują postawione cele biznesowe

  • komunikacja ikona
    komunikacja ikona

    Najważniejsza komunikacja

    Przez cały proces realizacji projektu byliśmy w ciągłym kontakcie z Klientem

  • ikona
    ikona

    Cel zrealizowany
    w 100%

    Dzięki zaangażowaniu całego Zespołu zrealizowaliśmy postawiony cel w 100%

Redesign logo marki Okno-Pol

Podjęliśmy się wyzwania, jaki był redesign logo oraz stworzenie całkowicie nowej identyfikacji wizualnej marki Okno-Pol. Nadrzędnym celem towarzyszącym temu procesowi było zachowanie charakterystycznych cech marki przy jednoczesnym wprowadzeniu nowoczesnych i eleganckich elementów, które podkreślają światową jakość i innowacyjność produktów oferowanych przez firmę Okno-Pol.

Proces projektowy rozpoczęliśmy od analizy dotychczasowego logo i istniejącej identyfikacji wizualnej firmy. Kluczowym etapem było zrozumienie wartości marki i oczekiwań jej odbiorców. Współpraca z zespołem Okno-Pol pozwoliła nam na głębokie zrozumienie ich misji i wizji przyszłościowej efektem czego było powstanie nowego, odświeżonego znaku graficznego na podstawie którego wypracowaliśmy koncepcję linii graficznej marki i zaprojektowaliśmy pełną identyfikację wizualną.

REDESIGN IDENTITY

Redesign logo oraz
koncepcja identyfikacji marki

Logo przed redesignem:
redesign logo okno-pol
redesign logo firmy okno-pol
okno-pol projekt logo dla firmy
okno-pol projekt graficzny logo

Kolorystyka

#124b9e

#295ca9

#d09b2c

#ffffff

#0c0000

Typografia

okno-pol typografia natom pro
okno-pol font natom pro
okno-pol typografia poppins
okno-pol font poppins

Założenia towarzyszące powstaniu logo

Podczas tworzenia nowego logo dla firmy Okno-Pol towarzyszyły cztery główne założenia, które miały na celu nie tylko odświeżenie wizerunku marki, ale także podkreślenie jej kluczowych wartości i celów biznesowych. Założenia te stały się fundamentem dla stworzenia logo, które nie tylko odświeżyło wizerunek firmy Okno-Pol, ale także strategicznie umocniło jej pozycję na rynku, zapewniając jednocześnie lepszą komunikację z klientami i partnerami.

Porozmawiajmy o owocnej współpracy! Porozmawiajmy o owocnej współpracy!

Reprezentacja branży

Nowoczesność i minimalizm

Wszechstronność i skalowalność

Symbolika kolorystyczna

okno-pol identyfikacja wizualna firmy

Nowa koncepcja wizualna marki Okno-Pol

Wypadkową wdrożenia nowego znaku graficznego było powstanie nowego, świeżego Key Visual marki. Podczas pierwszych prac projektowych skupiliśmy się na prezentacji ekspozycji logo w różnych przestrzeniach, co dało możliwość zweryfikowania tego, jak znak i towarzyszące mu elementy graficzne będą się wpisywały w przestrzeń.

User Experience – jako podstawa do dalszych prac

Proces UX dla projektu strony internetowej firmy Okno-Pol został przeprowadzony w kilku kluczowych etapach, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia użytkowników korzystających z serwisu. W pierwszym kroku przeprowadziliśmy analizę zachowań użytkowników, które dostarczyły istotnych informacji na temat ich przyzwyczajeń, preferencji i potrzeb w kontekście znalezienia oferty dopasowanej do ich potrzeb.

Na podstawie zebranych danych stworzono persony oraz mapy empatii, co umożliwiło projektowanie intuicyjnych i przyjaznych interfejsów. Następnie, iteracyjne testowanie prototypów pozwoliło na identyfikację i poprawę obszarów problemowych. Ostatecznie, dzięki starannie zaplanowanemu i wykonaniu procesu UX, stworzono stronę internetową, która nie tylko spełniała oczekiwania użytkowników, ale również dostarczała im pozytywnych wrażeń podczas korzystania z niej.

UX UI Wireframing

Proces UX
kluczem do sukcesu projektu

okno-pol dedykowana strona www
okno-pol strona www

Wybrane widoki strony Okno-Pol.pl

Projektując widoki strony internetowej skupiliśmy się na przedstawieniu kluczowych interakcji użytkownika oraz spójności wizualnej. Każdy widok został zaprojektowany z myślą o maksymalizacji użyteczności i estetyki, aby skutecznie wspierać cele biznesowe firmy Okno-Pol.

  • okno-pol projekt strony głównej
    okno-pol projekt graficzny strony głównej
  • okno-pol projekt sekcji z bazą wiedzy
    okno-pol projekt graficzny sekcji z bazą wiedzy
  • okno-pol projekt strony z ofertowej
    okno-pol projekt graficzny strony z ofertowej
  • okno-pol projekt strony kontaktowej
    okno-pol projekt graficzny strony kontaktowej
  • okno-pol projekt sekcji o firmie
    okno-pol projekt graficzny sekcji o firmie
  • okno-pol projekt strony dla producenta okien i drzwi
    okno-pol projekt graficzny strony dla producenta okien i drzwi
  • Strona główna z podziałem na B2B/B2C
  • Baza wiedzy
  • Strona z katalogiem produktów
  • Strona kontaktowa
  • Nasza historia
  • Strona o firmie

Dedykowany CMS

Założenia projektowe zostały oparte o dedykowany system CMS, którego część funkcjonalności została zaprojektowana i wdrożona zgodnie z wytycznymi firmy Okno-Pol. Webtom.PRO CMS oparty na frameworku Laravel, został stworzony od podstaw, aby sprostać specyficznym wymaganiom firmy.

System umożliwia łatwe zarządzanie treścią, zapewniając jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajności. Intuicyjny interfejs użytkownika pozwala na szybkie aktualizacje i modyfikacje treści, co wspiera dynamiczny rozwój marki. Dzięki pełnej skalowalności, dedykowany CMS może rosnąć wraz z firmą, oferując elastyczność niezbędną do przyszłych rozszerzeń.

Dedykowany CMS

Webtom.PRO CMS
sukces i skalowalność

okno-pol dedykowany cms

Katalog produktów B2B/B2C

Moduł katalogu produktów w dedykowanym systemie CMS dla Okno-Pol został zaprojektowany z myślą o różnych segmentach klientów: B2C i B2B.

Dla klientów B2C, produkty są zaszeregowane w kategorie oparte na typach produktów i zastosowaniach, co ułatwia indywidualnym konsumentom szybkie znalezienie interesujących ich okien i akcesoriów. Domyślnie, ścieżka wyboru produktów skupia się na zaszeregowaniu ze względu na typ produktu, czyli np. okna, drzwi czy rolety fasadowe.

Dla klientów B2B, kategorie produktów są zaszeregowane według materiałów i specyficznych potrzeb biznesowych, co pomaga firmom w łatwym dostępie do produktów spełniających ich techniczne wymagania. Ścieżka wyboru produktów rozpoczyna się na wyborze materiału, z którego ma być realizowana stolarka, tj. PVC, aluminium, drewno czy stal, a dopiero w kolejnym kroku prezentowane są dostępne systemy w oparciu o które realizowane są produkty końcowe.

Taki dualny system zaszeregowania zapewnia, że zarówno indywidualni klienci, jak i partnerzy biznesowi mogą efektywnie nawigować po katalogu i szybko znajdować produkty dopasowane do ich specyficznych potrzeb.

Indywidualne rozwiązanie Webtom.PRO CMS

Custom Web Development

Dedykowana Strefa Partnera? Proszę bardzo!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy dedykowaną strefę partnera, która usprawnia wymianę dokumentów między firmą Okno-Pol a jej globalnymi klientami. Ta specjalna strefa pozwala na uporządkowanie dokumentacji i zapewnia łatwy dostęp do niezbędnych materiałów, dostosowanych do różnych wersji językowych i specyficznych wymagań poszczególnych krajów.

Kluczowe założenie strefy partnera polega na przypisaniu zbioru standardowych dokumentów do każdego partnera w zależności od jego lokalizacji i języka, co umożliwia bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługę. Dzięki temu, klienci z całego świata mają szybki i intuicyjny dostęp do odpowiednich dokumentów, co znacznie usprawnia proces komunikacji i współpracy. Innowacyjność i elastyczność tego rozwiązania wzmacnia relacje biznesowe i zwiększa satysfakcję partnerów firmy Okno-Pol.

Strefa partnera Autoryzacja Dedykowane rozwiązanie

Strefa Partnera
narzędzie do budowania relacji

Ponad 50 Landing Page pod kampanie SEM

Realizację tej części projektu rozpoczęliśmy od stworzenia jednej, głównej makiety UX, która dokładnie określała, w jaki sposób mają być rozmieszczone elementy w obrębie jednej strony, aby zmaksymalizować szanse na pozyskanie kontaktów sprzedażowych.

Następym krokiem było zaprojektowanie interfejsu użytkownika (UI), dbając o to, by wszystkie elementy wizualne były spójne z nową linią graficzną marki Okno-Pol i atrakcyjne dla użytkowników. Po dostosowaniu warstwy graficznej do potrzeb stawianych przez poszczególne rynki, na których dane Landing Page miały realizować zadania, projekt został przekazany do działu programistycznego.

Zaprogramowanie głównego motywu strony, który posłużył jako fundament dla wszystkich landing page – było kluczowym procesem, ponieważ do realizacji tego zadania użyliśmy naszego dedykowanego motywu do WordPressa, który zbudowany jest we frameworku Laravel – co umożliwia jego łatwą skalowalność w poziomie. Po zakończeniu programowania, wdrożyliśmy motyw do WordPressa i na jego bazie przygotowaliśmy ponad 50 dedykowanych LP-ków w wielu wersjach językowych, zarządzanych z jednego miejsca, co było możliwe dzięki wykorzystaniu funkcji systemu WordPress jaką jest Multisite.

Łącznie wdrożyliśmy treści dla 9 wersji językowych (polska, angielska, niemiecka, francuska, włoska, niderlandzka, norweska, szwedzka, czeska), dostosowując je do specyficznych potrzeb i preferencji różnych rynków.

Optymalizacja stron pod kątem Google Web Core Vitals zapewniła, że strony szybko się ładują, są interaktywne i stabilne wizualnie. Wdrożyliśmy również dedykowany, autorski moduł Consent Mode V2, który wspiera zarządzanie zgodami dla WordPress Multisite.

Zgodnie z oczekiwaniami Klienta wdrożyliśmy monitorowanie makro i mikro konwersji, co pozwoliło na badanie skuteczności prowadzonych działań i wdrażanie optymalizacji mających na celu maksymalizację wartości pozyskiwanych kontaktów sprzedażowych.

Landingpage LP Wordpress Multisite

LandingPage
pod kampanie LeadGen

okno-pol projekt landing page pod kampanie
okno-pol projekt graficzny landing page

OKNO-POL od nowa? TAK!

Proces redesignu marki Okno-Pol był złożonym przedsięwzięciem, mającym na celu odświeżenie i wzmocnienie jej wizerunku na rynku. Zaczęliśmy od analizy dostarczonych przez Klienta badań rynkowych oraz audytu wizualnego marki, aby zrozumieć, jak obecnie klienci postrzegają markę i zidentyfikować kluczowe obszary do poprawy. Na podstawie tych danych działając w porozumieniu z Klientem opracowaliśmy nową strategię obejmującą wizualne aspekty komunikacji marki.

Wynikiem powyższych prac było przeprojektowanie logo wraz ze stworzeniem na jego bazie całej, kompletnej identyfikacji wizualnej, aby lepiej oddawała nowoczesne wartości firmy oraz jej zaangażowanie w innowacyjność i jakość. Wprowadziliśmy spójne elementy graficzne, kolory i typografię, które były konsekwentnie stosowane we wszystkich materiałach marketingowych i komunikacyjnych przygotowywanych w trakcie realizowania tego procesu.

Na koniec, wdrożyliśmy nową identyfikację wizualną we wszystkich punktach kontaktu marki z Okno-Pol z klientem, w tym na całkowicie nową stronę internetową, w mediach społecznościowych, materiałach drukowanych i reklamach. Dzięki temu procesowi, marka Okno-Pol skutecznie odświeżyła swój wizerunek i wzmocniła swoją pozycję na rynku.

IDENTITY

Realizacja redesignu logo oraz
obszernej identyfikacji wizualnej

okno-pol identyfikacja wizualna

Komunikacja wizualna na nowo

Realizując proces redesignu marki OKNO-POL, kompleksowo zadbaliśmy o wszystkie elementy wizualne wykorzystywane przez Klienta.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Porozmawiajmy o Twoim projekcie!

Digital

Collateral branding

Outdoor

Fleet branding

Cloth branding

okno-pol baner reklamowy firmy

Linia graficzna marki OKNO-POL w praktyce

Linia graficzna marki Okno-Pol łączy nowoczesność z elegancją, wykorzystując minimalistyczne elementy, spójną kolorystykę i wyraźne typografie. Każdy element wizualny został zaprojektowany tak, aby podkreślać innowacyjność i jakość produktów, wzmacniając profesjonalny wizerunek marki. Efektem jest estetyczna, przejrzysta identyfikacja wizualna, która wyróżnia Okno-Pol na rynku i buduje silną więź z klientami.

  • okno-pol projekt wizytówek
    okno-pol projekt graficzny wizytówek
  • okno-pol projekt księgi znaku
    okno-pol projekt graficzny księgi znaku
  • okno-pol projekt znakowania ciężarówek
    okno-pol projekt graficzny znakowania ciężarówek
  • okno-pol projekt stopek mailowych
    okno-pol projekt graficzny stopek mailowych
  • okno-pol projekt teczek reklamowych
    okno-pol projekt graficzny teczek reklamowych
  • okno-pol projekt banerów reklamowych
    okno-pol projekt graficzny banerów reklamowych
  • Projekt wizytówki
  • Księga znaku
  • Projekt oklejenia cięzarówek
  • Stopka mailowa
  • Teczka na dokumenty
  • Realizacja serii billboardów

Realizacja filmu wizerunkowego dla marki Okno-Pol

Realizacja filmu wizerunkowego dla marki Okno-Pol została przeprowadzona w ciągu czterech dni zdjęciowych.

Zanim jednak przystąpiliśmy do realizacji, odwiedziliśmy Mników pod Krakowem, gdzie mieści się siedziba firmy Okno-Pol, by przeprowadzić wizję lokalną i zapoznać się z miejscami, w których będą realizowane nagrania.

Pierwszego dnia skoncentrowaliśmy się na przygotowaniach i poznaniu wszystkich miejsc, w których miały być kręcone ujęcia. Tego dnia omówiliśmy również oczekiwany kształt filmu, kluczowe przesłanki oraz elementy wizerunkowe, które miały zostać podkreślone. Przygotowaliśmy harmonogram prac i listę ujęć, a także ponownie dokonaliśmy przeglądu lokalizacji.

W kolejnych dniach realizowaliśmy zdjęcia na halach produkcyjnych, gdzie skupiliśmy się na uchwyceniu procesu produkcyjnego, pokazując zaawansowane technologie, precyzję i jakość wykonania produkowanej przez Okno-Pol stolarki otworowej we wszystkich technologiach, jakie firma posiada w ofercie. Istotnym elementem było nagranie scen w biurze, gdzie staraliśmy się pokazać zespół w ich naturalnym otoczeniu i wykonywaniu codziennych obowiązków służbowych.

Po zakończeniu zdjęć rozpoczął się proces postprodukcji, który obejmował montaż, korekcję kolorów oraz dodanie dźwięku. Ostateczny film miał na celu nie tylko pokazanie produktów i procesu ich powstawania, ale również ukazanie skali firmy i wartości jakie towarzyszą marce Okno-Pol.

FILM

Filmu wizerunkowy

logo firmy okno-pol
okno-pol logo firmy

Współpraca z firmą Webtom.pl jest dla nas przyjemnością. Profesjonalizm, znajomość trendów i technologii oraz partnerskie podejście do klienta to cechy, które zaowocowały projektem, którego zakres przekroczył znacznie początkowe założenia.

Webtom.pl obsługuje klienta kompleksowo i rozwiązuje problemy, z których klient nie zdawał sobie nawet sprawy. Dzięki tej pomocy uporządkowaliśmy wiele procesów w firmie i mamy przeczucie, że to dopiero początek naszej współpracy.

Świetny kontakt z właścicielem firmy i całą ekipą oraz błyskawiczne odpowiedzi na każde trudne pytanie to coś absolutnie unikatowego.

Anna Marczewska

Okno-Pol Sp. z o.o.

Chętnie porozmawiam
o Twoim projekcie

Tomasz Maciejewski - Webtom.pl
Tomasz Maciejewski | Webtom.pl

Tomasz Maciejewski

CEO, New Business | PL/EN

Inne Case Study

  • okno-pol logo
    okno-pol logo
  • piubello logo
    piubello logo
  • kabat logo
    kabat logo
  • komandor logo
    komandor logo
  • nbs logo
    nbs logo
  • josera logo
    josera logo
  • m-box24 logo
    m-box24 logo
  • edu bears logo
    edu bears logo
  • tapiso logo
    tapiso logo
  • farmutil hs logo
    farmutil hs logo
  • hjort knudsen logo
    hjort knudsen logo
  • sawex chemicals logo
    sawex chemicals logo
  • pik logo
    pik logo
  • gepa logisitcs logo
    gepa logisitcs logo
  • horpol logo
    horpol logo

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.