Identyfikacja wizualna firmy ubezpieczeniowej
Proces realizacji identyfikacji wizualnej Wielkopolskiej Grupy Ubezpieczeniowej został podzielony na kilka kluczowych etapów. Na początku zebraliśmy szczegółowe informacje od klienta dotyczące celów biznesowych, wartości marki oraz grupy docelowej. Następnym krokiem było przeprowadzenie analizy rynku, aby zrozumieć trendy w branży ubezpieczeniowej i zorientowanie się jak wyglądają systemy identyfikacji wizualnej firm stanowiących konkurencję dla klienta.
Kiedy udało się w pełni zrozumieć kontekst, przystąpiliśmy do projektowania logo, które w wyniku naszej pracy odzwierciedla wartości i charakter firmy. Po zatwierdzeniu logo zaprojektowaliśmy pozostałe elementy identyfikacji wizualnej, takie jak teczki firmowe, wizytówki, roll-upy czy notesy firmowe, z zachowaniem spójności stylistycznej i kolorystycznej.
Sporym wyzwaniem na tym etapie było zaprojektowanie systemu oznakowania placówek Wielkopolskiej Grupy Ubezpieczeniowej, co wynikało z faktu iż identyfikacja musiała być spójna pomimo tego, iż biura Grupy są umiejscowione w budynkach o różnorodnej architekturze.
Końcowym etapem było przygotowanie w pełni funkcjonalnego, estetycznego projektu strony internetowej, który będzie spełniał założenia klienta przy jednoczesnym zachowaniu wartości marki w kontekście warstwy wizualnej.