Firmowe logo jako inwestycja - dlaczego tanie logo może drogo kosztować?
Tanie logo dla firmy generuje wysokie koszty. Profesjonalne logo zwiększa rozpoznawalność i chroni markę.
Każde logo z czasem się starzeje. Nawet najlepsze projekty po kilku czy kilkunastu latach mogą przestać odpowiadać współczesnym trendom, oczekiwaniom klientów czy kanałom komunikacji, w których marka jest obecna. Dlatego przedsiębiorcy coraz częściej zastanawiają się nad rebrandingiem i wpisują w Google frazy takie jak „logo wycena”, „projekt loga firmy cena” czy „koszt logotypu”.
Pytanie brzmi: kiedy naprawdę warto odświeżyć logo i jak wygląda koszt takiego procesu? Kiedy warto się zastanowić czy moja identyfikacja wizualna powinna zostać zmieniona?
Rebranding logotypu polega na unowocześnieniu istniejącego znaku, uproszczeniu formy, dostosowaniu kolorystyki czy typografii. To dobry wybór, gdy marka jest rozpoznawalna i nie chcesz tracić jej ciągłości, ale potrzebujesz bardziej aktualnego wizerunku.
Przygotowanie logo od zera jest rekomendowane, gdy dotychczasowe logo jest niefunkcjonalne, nie chronione prawnie albo firma przechodzi gruntowne zmiany (np. fuzję, rewolucję produktową). W takim przypadku projektowanie zaczyna się od analizy i opracowania nowej koncepcji wizualnej.
Koszt logotypu przy rebrandingu zależy od:
Wycena logo w przypadku rebrandingu bywa niższa niż projekt od podstaw, ale jeśli zmiany są znaczące, cena może być porównywalna z pełnym procesem. Najważniejsze jednak, by rebranding był traktowany jako inwestycja w dalszy rozwój marki, a nie wydatek.
Webtom.pl to firma posiadająca doświadczenie w projektowaniu logo . Skontaktuj się z nami.
W Webtom.pl działając jako agencja interaktywna, agencja kreatywna i agencja marketingowa łącząc ich kompetencje realizujemy zarówno rebrandingi, jak i projekty logo od podstaw. Projektowanie graficzne nie ma przed nami tajemnic. Nasze podejście łączy analizę rynku, oczekiwań klientów i strategii biznesowej, aby stworzyć znak, który działa na lata. Naszym Partnerom oferujemy:
Logo to nie tylko grafika – to wizualny fundament marki. Jeśli Twoje logo jest nieczytelne, niepasujące do rynku albo przestarzałe, rebranding może być kluczem do odświeżenia wizerunku firmy. Koszt logotypu zależy od zakresu zmian, ale dobrze zaprojektowane logo to inwestycja, która wspiera rozwój biznesu i zwiększa rozpoznawalność marki.
Ten wpis stworzył
Ekspert od wycen dedykowanych rozwiązań i zarządzania projektami. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu ofert idealnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klientów, specjalista łączący pasję do nowych wyzwań z analitycznym podejściem do każdego szczegółu projektu.