Menu

  1. Blog
  2. E-commerce B2B – jak zbudować sklep internetowy dla klientów biznesowych?
30 czerwca 2025

E-commerce B2B – jak zbudować sklep internetowy dla klientów biznesowych?

W treści wpisu znajdziesz odpowiedzi na pytania

    Wzrost wymagań ze strony klientów biznesowych co do procesów zakupowych sprawia, że coraz więcej firm inwestuje w sklepy internetowe dla klientów biznesowych tj. systemy dedykowane dla sektora B2B. W 2025 roku to już nie jest opcja, ale wręcz standard – profesjonalna platforma e-commerce B2B jest aktualnie kluczowym wręcz kanałem dla wielu firm zarówno pod kątem sprzedaży, jak i budowania relacji z partnerami oraz automatyzacji operacji handlowych. Dowiedz się, jak zaprojektować skuteczny sklep B2B, jakie funkcje powinien posiadać oraz z jakimi wyzwaniami trzeba się zmierzyć przy jego tworzeniu.

    Czym jest sklep internetowy B2B?

    Systemy B2B zwane także sklepami B2B (business-to-business) to platformy sprzedażowe skierowane wyłącznie do klientów biznesowych – hurtowni, dystrybutorów, dealerów czy też partnerów handlowych.  Istnieje wiele kluczowych kwestii, w których to sklepy internetowe odróżniają się od tych skierowanych do Partnerów biznesowych. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

    • nie oferują ogólnodostępnych cen i produktów,
    • bardzo często działają na zasadzie kont logowania i przypisywania indywidualnych warunków handlowych,
    • integracje z systemami ERP, CRM, logistyką i fakturowaniem to standard

    Jest to kanał sprzedaży hurtowej, bardzo często połączony z platformą zamówień cyklicznych, ofertowaniem, a nawet finansowaniem zakupów.

    czym jest sklep internetowy B2B
    czym jest sklep internetowy B2B

    Jakie są zalety sklepu B2B?

    Dedykowane sklepy internetowe jak i wdrożenie systemu B2B przynoszą firmom konkretne i wymierne korzyści. Wśród nich wyróżnić można:

    • Automatyzacja procesu sprzedaży – wszystkie zamówienia trafiają bezpośrednio do systemu użytkowanego przez firmę – nie ma więc potrzeby kontaktu handlowca z klientem.
    • Oszczędność czasu i kosztów – następuje znacząca redukcja kosztów obsługi zamówień telefonicznych, mailowych i ręcznego przetwarzania.
    • Personalizacja oferty i cen – kontrahenci mają indywidualne cenniki, rabaty, warunki płatności oraz obsługi.
    • Skalowalność biznesu – dzięki e-commerce B2B możesz obsługiwać wielu partnerów jednocześnie – dajesz możliwość składania zamówień, wysyłania zapytań 24/7.
    • Lepsze zarządzanie relacjami – dedykowane rozwiązania takie jak integracje z CRM i historie zamówień umożliwiają lepszą obsługę klienta oraz planowanie sprzedaży.

    Kluczowe funkcje sklepu internetowego B2B

    Tworząc nowoczesne sklepy internetowe dla klientów biznesowych, należy zaplanować funkcjonalności dopasowane zarówno dla Twoich, jak i Twoich klientów potrzeb. Poniżej najważniejsze elementy, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

    • Rejestracja i logowanie dla firm – dostęp wyłącznie dla zweryfikowanych partnerów – system taki powinien posiadać możliwość przypisania indywidualnych warunków handlowych.
    • Indywidualne cenniki i rabaty – ceny bardzo często widoczne wyłącznie po zalogowaniu, dopasowane do klienta, kategorii, wolumenów lub historii zakupów, bardzo często wyświetlana jest także sugerowana cena sprzedaży
    • Wielopoziomowe stany magazynowe i dostępność – podgląd dostępności z podziałem na magazyny, regiony lub terminy dostawy.
    • Szybkie zamówienia hurtowe – możliwość wprowadzania zamówień z arkusza, kodów produktów, funkcja „szybkiego dodania do koszyka”.
    • Zamówienia cykliczne i powtarzalne – automatyzacja regularnych dostaw – z ustaloną częstotliwością i ilością.
    • Odroczone płatności i limity kredytowe – system płatności z terminem 14/30/60 dni lub zgodnie z przyznanym limitem.
    • Integracja z ERP, CRM i księgowością – synchronizacja danych produktów, klientów, faktur, stanów magazynowych i dokumentów.
    • Panel klienta B2B – zamówienia, faktury, statusy realizacji, płatności i komunikacja, wszystko w jednym miejscu.

    Potrzebujesz dedykowanego systemu B2B?

    Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy. Doradzimy optymalne rozwiązania i zbudujemy Twój system B2B. Napisz do nas!

    Napisz do nas Napisz do nas

    Wyzwania stojące przed firmą przy budowie sklepu B2B

    Mimo wielu korzyści, wdrożenie sklepu internetowego B2B nie jest łatwym procesem, wiąże się z wieloma wyzwaniami, które należy wziąć pod uwagę:

    • Złożoność integracji – wymagana jest skuteczna i niezawodna synchronizacja z systemami ERP (np. Subiekt, Comarch, SAP), logistyką, księgowością.
    • Zarządzanie dostępami i logiką handlową firmy – różne, bardzo często unikalne cenniki, rabaty, typy klientów i warunki płatności wymagają zaawansowanej konfiguracji.
    • Obsługa specyfiki produktów B2B – produkty sprzedawane w paczkach, zestawach, z ograniczeniami transportowymi lub licencyjnymi.
    • Edukacja klientów – partnerzy handlowi muszą zrozumieć nowe zasady działania i nauczyć się obsługi platform i całej specyfiki nowego procesu handlowego.
    • Konieczność dostosowania systemu pod procesy firmy – każdy biznes ma unikalne procesy zamówień, płatności i rozliczeń, których nie obsłuży gotowy szablon.

    Podsumowanie

    Sklep internetowy B2B to przyszłość sprzedaży hurtowej i Twoich relacji z partnerami biznesowymi. Dobrze zaprojektowany, intuicyjny system B2B to wygoda dla Twoich partnerów biznesowych oraz ogromna wręcz oszczędność i możliwość dynamicznego rozwoju dla Twojej firmy. W Webtom.pl specjalizujemy się w projektowaniu dedykowanych sklepów B2B – z pełną integracją z systemami ERP i CRM, spersonalizowaną ofertą oraz modułami automatyzującymi pracę działu handlowego. Współpracując z nami możesz liczyć na dedykowane rozwiązania – doradzimy i dobierzemy technologię do Twojego modelu biznesowego.

    Planujesz wdrożenie sklepu B2B? Skontaktuj się z nami – doradzimy, przygotujemy plan i wykonamy system, który spełni oczekiwania Twoich klientów.

    Ten wpis stworzył

    Sławomir Woźniak
    New Business | PL

    Ekspert od wycen dedykowanych rozwiązań i zarządzania projektami. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu ofert idealnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klientów, specjalista łączący pasję do nowych wyzwań z analitycznym podejściem do każdego szczegółu projektu.

    Sławomir Woźniak - Webtom.pl
    Sławomir Woźniak | Webtom.pl

    Share:

    Facebook ikona
    Facebook ikona
    Linkedin ikona
    Linkedin ikona
    • okno-pol logo okno-pol logo
    • piubello logo
      piubello logo
    • kabat logo
      kabat logo
    • komandor logo
      komandor logo
    • nbs logo
      nbs logo
    • josera logo
      josera logo
    • m-box24 logo
      m-box24 logo
    • edu bears logo
      edu bears logo
    • tapiso logo
      tapiso logo
    • farmutil hs logo
      farmutil hs logo
    • hjort knudsen logo
      hjort knudsen logo
    • sawex chemicals logo
      sawex chemicals logo
    • pik logo
      pik logo
    • gepa logisitcs logo
      gepa logisitcs logo
    • horpol logo
      horpol logo

    Cenimy prywatność użytkowników

    Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.