Menu

  1. Blog
  2. Dlaczego warto przeprowadzić audyt sklepu internetowego?
25 kwietnia 2025

Dlaczego warto przeprowadzić audyt sklepu internetowego?

W treści wpisu znajdziesz odpowiedzi na pytania

    Audyt UX i Performance sklepu WooCommerce bądź też sklepu internetowego wykonanego na innej platformie e-commerce to swego rodzaju niezbędne wręcz narzędzie diagnostyczne, które to powinno być traktowane jako wręcz strategiczne działanie w Twojej firmie pomagające w optymalizacji działania Twojego e-commerce co przekłada się na zwiększenie satysfakcji Twoich klientów i osiągnięciu dużo lepszych wyników biznesowych. Regularne przeprowadzanie audytów pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu konkurencyjności Twojego sklepu. Należy podkreślić, że aktualnie można zaobserwować rosnące oczekiwania klientów rosną co do optymalnego działania sklepów, w który to dokonują zakupów. Audyt sklepu internetowego to analiza, która pozwala zidentyfikować i docelowo naprawić potencjalne problemy, poprawiając tym samym doświadczenie użytkownika (UX), wydajność oraz wyniki sprzedaży.​

    Co to jest audyt sklepu internetowego?

    Audyt sklepu internetowego to kompleksowa analiza Twojej witryny, mająca na celu ocenę jej funkcjonalności, użyteczności i efektywności. Obejmuje on różne aspekty, takie jak:

    • User Experience (UX): ocena intuicyjności nawigacji sklepu, czytelności treści i ogólnego komfortu użytkowania.

    • Wydajność – analiza pod kątem szybkości ładowania strony, responsywności i stabilności działania.

    • SEO – sprawdzenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, tak aby zwiększyć widoczność w wynikach organicznych.

    • Bezpieczeństwo – dogłębna ocena zabezpieczeń sklepu, w tym certyfikatów SSL i ochrony danych użytkowników.

    • Analiza konkurencji – porównanie Twojego sklepu z konkurencyjnymi sklepami internetowymi.

    co to jest audyt sklepu internetowego
    co to jest audyt sklepu internetowego

    Korzyści z przeprowadzenia audytu

    • Zwiększenie konwersji – audyt UX i wydajności pozwala zidentyfikować przeszkody na ścieżce zakupowej Twojego potencjalnego klienta. Zbyt skomplikowany proces zakupowy, niedziałające przyciski, czy też niewyraźne lub niejasne wezwania do działania (CTA) mogą zniechęcać użytkowników do finalizacji transakcji. Dzięki wprowadzeniu rekomendowanych zmian możesz w znaczący sposób zwiększyć współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym, zwiększyć ilość zamówień oraz zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Ulepszona nawigacja, szybsze ładowanie strony i logiczna struktura treści to aktualnie fundamenty skutecznej sprzedaży online.
    • Lepsza widoczność w wyszukiwarkach (SEO) – sklep internetowy, który ładuje się zbyt długo, zawiera zduplikowane treści lub błędnie wdrożone nagłówki, będzie miał duże trudności z osiągnięciem bardzo dobrych pozycji w wyszukiwarce Google. Audyt SEO pozwala wychwycić wszystkie elementy, które negatywnie wpływają na widoczność strony www – od nieoptymalnych adresów URL po np. brakujące meta tagi. W efekcie, dzięki zarówno technicznej i treściowej optymalizacji, taki sklep ma dużo większe szanse na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów z wyników organicznych co de facto przekłada się na obroty sklepu.
    • Zwiększone zaufanie klientów – należy podkreślić, że bezpieczny, przejrzysty i dobrze zaprojektowany sklep internetowy budzi większe zaufanie osób go odwiedzających. Użytkownicy dużo chętniej dokonują zakupów w miejscach, które sprawiają profesjonalne wrażenie i zapewniają ochronę ich danych osobowych (np. dzięki certyfikatowi SSL). Audyt sklepu www pozwala wychwycić nie tylko luki w zabezpieczeniach, ale również elementy wizualne lub funkcjonalne, które mogą budzić wątpliwości użytkowników – np. nieaktualne informacje, błędy językowe czy nieczytelny układ samej strony.
    • Przewaga konkurencyjna – cały rynek e-commerce aktualnie rozwija się bardzo dynamicznie, a oczekiwania klientów nieustannie rosną. Dlatego też regularny audyt sklepu internetowego pozwala utrzymać go w zgodzie z najnowszymi trendami UX/UI i technologiami. Dzięki temu Twój sklep internetowy działa zdecydowanie lepiej niż Twojej bezpośredniej konkurencji i co bardzo istotne oferuje bardziej nowoczesne, spersonalizowane i angażujące doświadczenia zakupowe. Audyt może pomóc w wychwyceniu inspiracji z najlepszych praktyk w Twojej branży, które można z powodzeniem wdrożyć.

    Zastanawiasz się czy Twój sklep internetowy należy poprawić?

    Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy na temat audytu Twojego sklepu. Zobacz nasze rekomendacje!

    Napisz do nas Napisz do nas

    Kiedy warto przeprowadzić audyt?

    • Spadek sprzedaży lub ruchu na stronie – gdy Twój sklep internetowy przestaje przynosić oczekiwane rezultaty mimo niezmiennej oferty i podobnych działań marketingowych to jest to pierwszy sygnał, że warto zajrzeć głębiej i dokonać analizy. Spadek sprzedaży, malejąca liczba odwiedzin lub rosnący współczynnik odrzuceń mogą świadczyć o błędach w nawigacji, zbyt wolnym ładowaniu strony, nieczytelnym procesie zakupowym lub problemach z SEO. Audyt sklepu www pomoże zidentyfikować, gdzie dokładnie leży problem i zaproponuje konkretne działania naprawcze.
    • Zmiany w ofercie lub strategii sprzedażowej – jeżeli planujesz dodać nowe produkty, zmienić lub rozwinąć kategorie i poszerzyć ofertę lub też wejść na nowe rynki to jest to idealny moment na audyt. Pozwoli on ocenić, czy struktura Twojego sklepu oraz doświadczenie użytkownika są przygotowane na rozszerzenie asortymentu i większy ruch. Audyt sklepu zapewni też, że nowa oferta zostanie właściwie zaindeksowana przez Google, co przełoży się na lepsze pozycje w wyszukiwarce internetowej.
    • Po wdrożeniu aktualizacji technologicznych – jeżeli zaktualizowałeś CMS, wprowadziłeś nowe funkcjonalności lub zmieniłeś layout sklepu to powinieneś dokonać audytu. Każda większa modyfikacja może nieświadomie wpłynąć na poprawne działanie sklepu – od błędów w kodzie sklepu zaczynając, na utracie optymalizacji pod kątem SEO kończąc. Audyt po aktualizacjach pozwala upewnić się, że wszystko działa w optymalny sposób, a wdrożone zmiany nie obniżyły wydajności strony czy też nie zaburzyły UX.
    • Regularnie, jako element strategii rozwoju sklepu – audyt nie musi być reakcją na problemy. Powinien być traktowany jako narzędzie prewencyjne tak jak regularny przegląd techniczny. Analizy UX i wydajności sklepu pomagają zachować wysoką jakość sklepu, dostosować go do zmieniających się trendów i oczekiwań klientów oraz utrzymać konkurencyjność.

    Podsumowanie

    Regularne przeprowadzanie audytu pozwala uniknąć problemów i pozwala na aktywne rozwijanie sklepu co przekłada się na maksymalizowanie jego potencjału sprzedażowy. Jeśli planujesz zmiany, chcesz zwiększyć sprzedaż lub po prostu zadbać o jakość – to idealny moment, by rozpocząć audyt. Audyt sklepu internetowego to techniczne sprawdzenie jego działania i inwestycja w rozwój Twojego biznesu e-commerce. Dzięki dokładnej i dogłębnej analizie istotnych aspektów takich jak użyteczność (UX), wydajność, SEO czy bezpieczeństwo, zyskujesz wiedzę, która przekłada się na realne wyniki jakie osiąga Twój sklep – wyższy współczynnik konwersji, lepszą widoczność w wyszukiwarkach i większe zaufanie Twoich klientów. Przeprowadzanie audytu sklepu internetowego pozwala reagować na zmiany w zachowaniach użytkowników i wymagania rynku, a także utrzymać przewagę nad Twoją bezpośrednią konkurencją. Jeśli zależy Ci na rozwoju Twojego sklepu, poprawie jego efektywności i profesjonalnym wizerunku, audyt to pierwszy i kluczowy krok, który warto podjąć. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy audyt dopasowany do potrzeb Twojej firmy.

    Ten wpis stworzył

    Sławomir Woźniak
    New Business | PL

    Ekspert od wycen dedykowanych rozwiązań i zarządzania projektami. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu ofert idealnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klientów, specjalista łączący pasję do nowych wyzwań z analitycznym podejściem do każdego szczegółu projektu.

    Sławomir Woźniak - Webtom.pl
    Sławomir Woźniak | Webtom.pl

    Share:

    Facebook ikona
    Facebook ikona
    Linkedin ikona
    Linkedin ikona
    • okno-pol logo okno-pol logo
    • piubello logo
      piubello logo
    • kabat logo
      kabat logo
    • komandor logo
      komandor logo
    • nbs logo
      nbs logo
    • josera logo
      josera logo
    • m-box24 logo
      m-box24 logo
    • edu bears logo
      edu bears logo
    • tapiso logo
      tapiso logo
    • farmutil hs logo
      farmutil hs logo
    • hjort knudsen logo
      hjort knudsen logo
    • sawex chemicals logo
      sawex chemicals logo
    • pik logo
      pik logo
    • gepa logisitcs logo
      gepa logisitcs logo
    • horpol logo
      horpol logo

    Cenimy prywatność użytkowników

    Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.