SEO w e-commerce B2B - optymalizacja sklepów WooCommerce i PrestaShop
W treści wpisu znajdziesz odpowiedzi na pytania
Należy zauważyć, że w e-commerce B2B sprzedaż to nie tylko sam koszyk i bardzo szybka płatność. To przede wszystkim bardzo złożony proces decyzyjny, wymagający precyzyjnej informacji, wysokiego poziomu zaufania oraz bezproblemowego dostępu do danych produktowych. SEO w takim przypadku to sprawienie by systemy B2B były widoczne w Google oraz by były funkcjonalne. Należy zadbać też o strukturę i techniczną jakość serwisu, które wspierają cały proces zakupowy. W tym artykule omawiamy najważniejsze aspekty optymalizacji sklepów B2B pod kątem SEO, które bardzo często funkcjonują jako sklepy WooCommerce i sklepy PrestaShop.
Czym różni się SEO w B2B od B2C?
Dłuższy proces zakupowy – Twój potencjalny klient poza dostępem do systemu potrzebuje więcej informacji i czasu.
Twoją grupą docelową są mniejsze, ale bardziej zaangażowane grupy.
Bardzo istotną rolę odgrywają treści typowo eksperckie oraz prezentacja danych technicznych i specyfikacji.
Zwiększone jest także znaczenie struktury informacji oraz nawigacji.
Najważniejsze elementy optymalizacji SEO w e-commerce B2B
Struktura informacji i rozbudowana nawigacja
Optymalizacja SEO i dobre SEO w B2B zaczyna się od logicznej architektury informacji:
Kategorie i podkategorie produktów,
Filtrowanie i sortowanie,
Rozbudowane karty produktów z parametrami technicznymi.
Problemy z wydajnością przy dużych bazach danych bez optymalizacji,
Łatwość integracji z content marketingiem na WordPressie.
Optymalizacja PrestaShop:
Dobra obsługa SEO technicznego,
Wymaga ostrożnego zarządzania modułami,
Czasem mniej elastyczna w tworzeniu treści eksperckich (blogi, poradniki).
Rekomendowane działania SEO dla sklepu B2B
Audyt techniczny i contentowy,
Optymalizacja szybkości stron i struktury,
Tworzenie treści eksperckich (blog, baza wiedzy),
Uporządkowanie linkowania wewnętrznego,
Monitoring widoczności i pozycji fraz kluczowych B2B.
Podsumowanie
Skuteczne SEO w e-commerce B2B to strategia długofalowa, wymagająca znajomości procesu zakupowego firm i technicznych aspektów pozycjonowania. WooCommerce i PrestaShop mają ogromny potencjał, ale wymagają optymalizacji szytej na miarę. Jeśli chcesz, by Twoje systemy dedykowane takie jak np. sklep B2B sprzedawał lepiej i był widoczny dla klienta biznesowego – skontaktuj się z Webtom.pl. Przeprowadzimy audyt i pomożemy Ci wdrożyć skuteczne działania SEO.
Sprawdź jak pomagamy naszym Klientom w całym kraju jako:
Ekspert od wycen dedykowanych rozwiązań i zarządzania projektami. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu ofert idealnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klientów, specjalista łączący pasję do nowych wyzwań z analitycznym podejściem do każdego szczegółu projektu.
Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.